Větší, lehčí, rychlejší

Větší, lehčí, rychlejší

datum vložení => 3.5.2018 | Novinky

I když první generace modelu X4 nefigurovala na trhu příliš dlouho, stačilo to k tomu, aby se ukázalo, že zákazníci mají o menší X6 obrovský zájem. A proto byla v Ženevě představena generace druhá. 

Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6

Kombinace koncepcí kupé a SUV, se kterou přišlo jako úplně první BMW X6, zaznamenala u zákazníků velký úspěch. Mnichovská automobilka se proto rozhodla, že ke svému známému bestselleru přidá menší variantu vycházející z modelu X3. Novinka dostala označení X4 (F26), přičemž se světu poprvé ukázala v roce 2014. Pravda, na trhu vydržela do letošního jara, poslední nové exempláře sjely z výrobní linky v březnu, rozhodně to ale nebylo kvůli nezájmu ze strany zákazníků. 

BMW totiž představilo model X4 v podstatě coby součást faceliftu X3, která už tou dobou měla za sebou polovinu svého života. Jak určitě víte, začátkem letošního roku dorazila nová generace, takže bylo pouze otázkou času, kdy ji doprovodí také nastupující generace X4. Ta i tentokrát technicky z tohoto dalšího oblíbeného mnichovského SUV vychází. Oficiální světová premiéra proběhla na letošním autosalonu v Ženevě. Mimochodem, přestože první generace BMW X4 figurovala na trhu pouze přibližně čtyři roky, prodalo se více než 200 tisíc exemplářů. 

Nové proporce, nové varianty  

Nová generace BMW X4 opět využívá společný základ s modelem X3, což aktuálně znamená využití platformy označované jako CLAR. Tuto techniku už dříve dostala vrcholná řada 7, řada 5 a nebo také nová 6 GT (G32). Na rozdíl od nich X4 pracuje se samostatnými spodními rameny a vzpěrami MacPherson vpředu, což je společný prvek s novou X3. Stejně jako tomu bylo dříve, i tentokrát oba tyto crossovery sdílí shodný rozvor náprav, který má hodnotu 2864 mm. V kontextu mezigenerační změny X4 to znamená nárůst o podstatných 54 mm. A nejde o jedinou hodnotu, která byla zvětšena. 

Nastupující BMW X4 je rovněž o 81 mm delší a v oblasti šířky nabrala 37 mm. Technici zároveň zvětšili rozchod kol na obou nápravách, kdy rozdíl na té přední činí 26 mm, vzadu to je dokonce 56 mm. Jediným menším rozměrem nové generace je výška. Ta klesla o zanedbatelné tři milimetry. Všechny tyto změny přináší kromě většího prostoru uvnitř a jistějších jízdních vlastností také nové proporce. BMW X4 působí velice dynamicky. Designéři zároveň dopřáli tomuto automobilu řadu elegantních detailů jako například výraznou boční linku táhnoucí se přes celý bok až k zadním, nově tvarovaným světlům. 

V poslední době jsme si zvykli na to, že BMW automaticky spolu s příchodem nějakého nového modelu rovnou nabídne hned několik jeho verzí, což platí také o nastupující generaci X4. Kromě té základní jsou k dispozici varianty xLine, M Sport X a M Sport. Podle konkrétní volby se bude lišit váš exemplář detaily jak na karoserii, tak v interiéru. Například provedení xLine využívá ochranné prvky pod nárazníky a kryty prahů, vše v metalické stříbrné barvě Glacier Silver. M Sport přináší naopak nárazníky tvarované více s ohledem na aerodynamiku, kryty prahů a leskle černé doplňky. 

Celý článek v magazínu BMW revue 1-2/2018